FANTIC 2024 RACING ENDURO XEF 310

Fanticin enduro mallistossa on loputtomasti uutuuksia. XEF310 tekee ensiesiintymisensä, 4T-malli, joka sijoittuu 250- ja 450-mallien välimaastoon ja tarjoaa täydellisen tasapainon näiden mallien parhaiden ominaisuuksien välillä. Itse asiassa 250 4T -mallin äärimmäinen ketteryys, käyttäjäystävällisyys ja siitä johtuva ajamisen hauskuus on taattu, mutta sen teho ja voimakas vääntömomentti ovat lähellä sen isompaa 450-sisarusta. Monet tunnit käytettiin parhaan mahdollisen tasapainon löytämiseen suorituskyvyn ja käyttäjäystävällisyyden välillä myös harrastajakäyttöön.

Tämä johti puristussuhteeseen (12,8), joka ei ollut liian korkea, mutta sopi paljon paremmin suureen 310 enduro-moottoriin. Paljon vääntöä matalilla kierrosluvuilla, täysi ja miellyttävä voimantuotto kaikilla kierroksilla menettämättä tehoa korkeilla kierroksilla ja ilman monien 450-moottoreiden joskus liiallista ilkeyttä ja räjähtävyyttä.

VALITTAVANA KOLME ERI KARTTAA

Moottorin luonnetta voidaan myös muokata valitsemalla yksi kolmesta erityisestä kartasta (kova/pehmeä/vakiokartta), jotka voidaan valita suoraan ohjaustangossa olevilla uusilla karttakytkimillä, jotka ohjaavat myös 9-tasoista ajonhallintaa.

LAADUKAS JOUSITUS

Laadukkaan jousituksen pitäisi taata erittäin tarkka käsiteltävyys, joka käyttää jokaisen millimetrin iskun suodattaakseen maastoa ja pitääkseen vain sen, mitä kuljettaja tarvitsee. Siksi valitsimme KYB:n ja 48 mm:n paineistetun, suljetun patruunan SSS-haarukan (Speed Sensitive System), jossa on 300 mm:n matka ja jonka esijännitys, venytys ja puristus ovat erittäin hyvin säädettävissä. Monoiskunvaimennin on myös Kayaba, ja siinä on 315 mm:n iskunvaimennus.

LAADUKAS JOUSITUS

Laadukkaan jousituksen pitäisi taata erittäin tarkka käsiteltävyys, joka käyttää jokaisen millimetrin iskun suodattaakseen maastoa ja pitääkseen vain sen, mitä kuljettaja tarvitsee. Siksi valitsimme KYB:n ja 48 mm:n paineistetun, suljetun patruunan SSS-haarukan (Speed Sensitive System), jossa on 300 mm:n matka ja jonka esijännitys, venytys ja puristus ovat erittäin hyvin säädettävissä. Monoiskunvaimennin on myös Kayaba, ja siinä on 315 mm:n iskunvaimennus.

WIFI COM VAKIONA

WIFI COM on myös vakiovarusteena, mikä luo täydellisen elektronisen paketin, joka sopii pyörään kuin pyörään. Lisäksi erityisen WiGET-sovelluksen ansiosta pyörä on kuin useampi pyörä yhdessä. Älypuhelimesta napsauttamalla pyörän ECU säätyy johonkin Fantic Racingin kehittämään kartoitusasetukseen, tai voit luoda oman moottoriasetuksesi mihin tahansa maastoon ja sääolosuhteisiin. Lisäksi on mahdollista lukea pyörän mittareita, lisätä huoltomerkintöjä, saada diagnostiikkaa ja tarkastella moottorin tietoja reaaliajassa.

MOOTTORI

Type: Single-cylinder 4-strokes, liquid cooled, 4 valves, DOHC
Displacement: 304 cc
Induction: Fuel Injection
Bore: 85.0 mm
Stroke: 53.6 mm
Compression ratio: 12.8: 1
Ignition system: TCI
Starting system: Electric starter
Lubrication system: Wet sump
Trasmission: 6-speed
Clutch: Wet, multiple-disc
Homologation: Euro5
CO2 Emission: 83 g/km

ALUSTA

Frame type: Aluminum perimeter frame
Caster angle: 27.2°
Trail: 116 mm
Rear frame: Aluminum
Swingarm: Aluminum with variable section and progressive link
Rims: 21×1.60 – 18×2.15
Tyres: 90/90×21 – 140/90×18
Brakes: Hydraulic disc ø270mm – Hydraulic disc ø245mm
Front suspension: KYB ø48 mm, fully adjustable, wheel travel 310 mm
Rear suspension: KYB, fully adjustable, wheel travel 317 mm

MITAT

Length: 2175 mm
Width: 825 mm
Height: 1270 mm
Seat height: 955 mm
Wheelbase: 1480 mm
Kerb weight: 106 kg
Fuel tank capacity: 7.9 l
Engine oil quantity: 0.95 l